تفاوت پنجره PVC و UPVC

تفاوت پنجره PVC و UPVC

تفاوت پنجره PVC و UPVC

تفاوت پنجره PVC و UPVC


پروفیل‌ پی‌وی‌سی (PVC) PVC (پی وی سی – PolyVinyl Chloride) یک پلیمرشبیه پلاستیک می باشد که در بسیاری از لوازم ساختمانی مانند:لوله های آب و فاضلاب منازل و نیز پنجره ها استفاده می گردد.

امروزه پروفیل‌های پی وی سی جانشین پنجره‌های فلزی قدیمی شده و با نام پنجره دو جداره در بین مردم شناخته شده است.
ولی UPVC (یو پی وی سی – Unplasticized PolyVinyl Chloride)نسل جدید پروفیل PVC هست که مواد جدیدتری در تولید آن استفاده شده است.

مزایا و معایب پنجره های PVC:


از امتیازات مثبت پروفیل pvc این است که انعطاف پذیری بسیارخوبی داشته و برای تولید پنجره کاملا مناسب و ایده آل هستند. البته باید یادآور شد که پنجره های پی وی سی پایداری تقریباخوبی در برابر آتش سوزی دارند.

از جهت دیگر، هزینه پایین تر تولید و ساخت پنجره PVC در مقابل پنجره های پروفیل UPVC می تواند از سایر امتیازات آن به شمار برود..

اضافه بر این، پایداری پنجره PVC برای آب و هوای نرمال بسیار بالاست؛ ولی….

یعنی در آب و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد پایداری و مقاومت پایین تری دارند و به تغییر رنگ می دهند.

مزایا و معایب پنجره های UPVC:


در پروسه ی تولید پروفیل UPVC از مشتقات نفت خام استفاده شده و به دلیل عوامل الاستیسیته از این پروفیل حذف شده، عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به سایر پنجره ها دارند تا جایی که امروزه جایگزینیِ UPVC بجای PVC در ساخت پنجره دوجداره بسیار رایج و دارای طرفداران بیشتری است..

مورد بعدی،پ اینکه پنجره‌های تولید شده از یوپی‌وی‌سی دارای ماده مضر فتالات نبوده و این ویژگی باعث سازگاری بیشتر آن ها با محیط زیست و نیز بازیافت آن ها شده است.گ

مواد به کار رفته در تولید پروفیل‌های UPVC باعث شده که مقاومت بسیار بالاتری داشته و تطبیق پذیریِ بیشتری با شرایط محیطی داشته باشند و در نهایت بعد از مدت زمانی دچار تغییرات رنگ نخواهند شد.

 

استاندارد بودن سایز پنجره آلومینیومی و PVC

درب های pvc

 برای سفارش محصول به بخش محصولات مراجعه کنید و با ما در ارتباط باشید.