پنجره ریلی بهتر است یا لولایی؟

پنجره ریلی بهتر است یا لولایی؟

پنجره ریلی بهتر است یا لولایی؟

پنجره ریلی بهتر است یا لولایی؟

پنجره های دوجداره دارای دو نوع کشویی و لولایی هستند که هر کدم از آن ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند . پنجره های ریلی از بالا و پایین به صورت کشویی باز و بسته می شوند ولی پنجره های لولایی از طریق دو لولا که در جهات بغل یا بالا نصب شده اند ، باز می گردد . پروفیل مصرفی در پنجره های لولایی بیشتر از پنجره های ریلی است ، به همین دلیل ظاهر پنجره های ریلی از نوع لولایی زیباتر است . اما تنها به زیبایی یک محصول توجه نکنید زیرا پنجره های ریلی دارای معایبی هم هستند که در این مقاله به آن ها می پردازیم .

 

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که بسیاری از افراد به خاطر آن نوع پنجره خود را انتخاب می کنند ، عایق بودن یک پنجره است . پنجره های لولایی نسبت به پنجره های ریلی توانایی بیشتری در حفظ انرژی دارند و مانع از خروج گرما از محیط می شوند ، اما پنجره های ریی نمی توانند به خوبی از اتلاف انرژی جلوگیری کنند . علت آن هم درزگیرهای این پنجره هاست . در پنجره های لولایی درزگیرها روی هم می آیند و فشرده می شوند اما درزگیر پنجره های ریلی این گونه نیست و درزگیرها روی هم کشیده شده و به خوبی فشرده نمی شوند .

 

علاوه بر گرما پنجره ها باید عایق خوبی در برابر صدا هم باشند . قطعا در این زمینه هم پنجره لولایی بهتر عمل می کند . علتش هم همان فشردگی درزگیرها می باشد . از دیگر علل بهتر بودن پنجره های لولایی هم می توان به این اشاره کرد که در پنجره های لولایی ضخامت پروفیل ها بیشتر است .

 

رسیدگی به پنجره ها و تمیز نگه داشتن آن ها نقش زیادی در زیبایی نمای خانه شما دارد . تمیز کردن پنجره های لولایی نسبت به مدل های ریلی بسیار راحت تر می باشد . در پنجره های ریلی همیشه بخش هایی از پنجره را نمی توان تمیز کرد زیرا دست یا وسیله تمیز کننده نمی تواند به آن قسمت ها دسترسی داشته باشد . تنها راه تمیز کردن کل پنجره ریلی در آوردن بخش متحرک آن و تمیز کردن قسمت های غیرقابل دسترس است که البته هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد و تنها نصاب پنجره یا کسی که در این زمینه مهارت دارد توانایی این کار را دارد . اما در مدل های قدیمی پنجره کشویی هر کسی می تواند به راحتی بخش متحرک را جدا کرده و تمیز کند .