درب پی وی سی (PVC) چیست؟

درب پی وی سی (PVC) چیست؟

درب پی وی سی (PVC) چیست؟

 درب پی وی سی (PVC) چیست؟

اگر شما هم راجب درب پی وی سی اطلاعاتی ندارید و دوست دارید راجب ویژگی این درب ها و یا اینکه چقدر و یا چه مدت زمانی مقاومت و دوام دارند، این مقاله را تا آخر بخوانید؛ زیرا ما در این مقاله صفر تا صد مسائل مربوط به درب های پی وی سی را به شما توضیح داده ایم، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

پی وی سی چیست؟

در واقع پی وی سی که مخفف کلمه ی (Poly Vinyl Chloride) و یک پلیمر مشابه پلاستیک است که در بیشتر لوازم روزمره از جمله لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان و پنجره  و یا درب خانه‌ها استفاده می شود. چند سالی است که این پروفیل‌های پی وی سی جایگزین درب و پنجره‌های فلزی شده و با اصطلاح پنجره دوجداره و یا درب های پی وی سی در بین مردم شناخته شده اند.

محصولات(درب سرویس PVC / درب ورودی PVC)

درب پی وی سی چیست؟

درب پی وی سی، نوعی درب دوجداره است که با استفاده از ماده UPVC  تولید می‌شوند. این درب‌ها به اندازه سایر درب‌های آهنی و آلومینیومی و حتی بیشتر از آن‌ها مقاومت دارد. درب‌های دوجداره پی وی سی در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع تولید می‌شوند. این درب‌ها به دلیل مقاومت بالا موجب افزایش امنیت محیط موردنظر می‌شوند.

و در کل می‌توان گفت که درب PVC از ورقه های MDF ساخته شده است و روی آنها روکش پی وی سی قرار گرفته است و به آن ها خاصیت ضد آب و ضد خش داده است. این درب ها برای شهر های مرطوب و شرجی و برای نقاطی از ساختمان ها که در معرض رطوبت هستند مورد استفاده قرار میگیرد.

درب PVC

به طور کلی درب هایی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند از انواع زیر خارج نیستند و از یکی از انواع درب زیر برای مصارف ساختمانی استفاده میشود.

  1. درب PVC
  2. درب HDF
  3. درب کامپوزیت
  4. درب لاکچری
  5. درب ABS

درب پی وی سی یکی از مقاوم ترین این درب ها می‌باشد که یکی از دلایل پرطرفدار بودن این درب ها مقاومت و دوام بالای آن هاست. بر روی بدنه درب های پی وی سی از روکش های ضد آب استفاده شده است و به همین دلیل از این درب ها برای نقاط مرطوب ساختمان و همچنین برای شهر های شرجی و مرطوب بسیاراستفاده می‌شود.

درب پی وی سی و یا درب ضد آب به صورتی ساخته شده است در صورت تماس با آب دچار پوسیدگی نمیشود و به همین دلیل زود از بین نمیرود وشما مجبور نیستید هر چند وقت یکبار درب ساختمان تان را تعویض کنید.

درب‌های پی وی سی به عنوان جایگزین‌هایی مقرون به صرفه و مناسب برای درب‌های چوبی یا فلزی استفاده می‌شوند. آن‌ها اغلب درب‌های ورودی به باغ، تراس، بالکن، حیاط و درب‌های داخلی منازل و مکان‌های تجاری هستند.

ویژگی درب های پی وی سی

همان طور که کمی قبل در بخش درب PVC چیست توضیح دادیم، این درب ها ضد آب بوده و برای درب ساختمان هایی که در شهر های مرطوب ساخته می‌شوند، مورد استفاده قرار میگیرد. این درب ها ویژگی های فراوانی دارند و از ویژگی های درب PVC میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا
  • ضد خش
  • ضد آب
  • ضد گرد و غبار
  • دارای طرح و رنگ های متنوع
  • موجود در انواع ضخامت ها
  • موجود در انواع ابعاد و یا دپو‌ها

شما می‌توانید از این درب ها برای مکان های مختلفی استفاده کنید و در صورتی که تمایل داشتید میتوانید طرح درب پی وی سی دلخواه خود را به سازنده سفارش دهید تا درب شما هماهنگی با دکوراسیون منزل تان داشته باشد. آلوم ممتاز یکی از تولید کنندگانی است که این کار را برای شما انجام خواهد داد.

ساخت درب و پنجره یو پی وی سی و و پی وی سی در ایران با رشد و پیشرفت چشمگیری همراه بوده و این محصولات کیفیت بالایی داشته و قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند، مجموعه ی ما یکی از تولیدکنندگان حرفه ای و با کیفیت در این زمینه است.

مزایای درب های پی وی سی

مزایای درب‌های پی وی سی شامل موارد زیر می‌شود:

۱. مقاومت در برابر آب، رطوبت و رنگ‌آمیزی: PVC به طور طبیعی مقاوم در برابر آب و رطوبت است و نیازی به رنگ‌آمیزی مکرر ندارد.

۲. مقاومت در برابر آب و هوای سخت: درب‌های PVC معمولاً مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند باران، آفتاب، برف و باد دارند.

۳. قیمت مناسب: درب‌های PVC معمولاً از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه‌تر از درب‌های چوبی یا فلزی هستند.

۴. حفظ حرارت و عایق صوتی: این درب‌ها برخلاف درب‌های فلزی، خصوصیات حفظ حرارتی و عایق صوتی بالایی دارند.

۵. مقاومت به زنگ‌زدگی و خرابی: PVC معمولاً مقاومت به زنگ‌زدگی و خرابی است.

متریال درب پی وی سی

یکی از سوالات رایجی که ذهن شما را پس از درب پی وی سی چیست، درگیر خواهد کرد این سوال است که در ساخت این درب های PVC  از چه نوع متریالی استفاده خواهد شد و حدودا چه قیمتی دارند.

روکش هایی که درب PVC را ضد آب کرده است یا همان روکش پی وی سی، از مواد پتروشیمی ساخته شده است که ترکیبی از نوعی پلاستیک است که قابلیت های چشمگیری به این نوع درب ها داده است.

روکش هایی که روی درب پی وی سی قرار می‌گیرد سبب میشود این درب ها ضد خش شده و در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند.

سوالات متداول

نصب درب های پی وی سی به چه صورت است؟

نصب درب های پی وی سی راحت بوده و نیاز به صرف زمان زیادی ندارند.

درب های پی وی سی قابل شست و شو هستند؟

بله، درب پی وی سی قابل شسشتو می‌باشد، و می‌توانید آنها را بدون نگرانی از بابت خراب شدن بشویید، زیرا همانطور که قبلا هم گفته شد درب های PVC ضد خش می‌باشند و در برابر ضربه و فشار نیز مقاوم می‌باشند.

قیمت درب پی وی سی

قیمت تمامی محصولات ما متغیر می‌باشند و به عوامل مختلفی همچون: ابعاد، ضخامت، ‌کیفیت، برند و نوع طراحی درب پی وی سی و یا محصولات دیگر بستگی دارند.

شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت های محصولات مجموعه ی ما به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و یا با شماره های زیر تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات به روز و دقیق را دریافت کنید.

  • 09302268013
  • 09192068314
  • 56450248
  • 56452248

و شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از مجموعه ی ما به صفحه ی درباره ما مراجعه کنید.

 چرا از آلوم ممتاز خرید کنیم؟

زیرا آلوم ممتاز بزرگترین و با سابقه ترین در زمینه ساخت انواع درب و پنجره پی وی سی (PVC) ، و یو پی وی سی ، در ایران می‌باشد.

این کارخانه با نام تجاری آلوم ممتاز، در سال ۱۳۸۶ افتتاح گردیده است و به عنوان بزرگترین کارخانه تولید درب و پنجره آلومینیومی در ایران فعالیت می‌کند.

تمامی محصولات کارخانه ما با بهره‌ گیری از متخصصان فنی کیفیت کلیه مراحل تولید را بررسی نموده و محصول نهایی را با استاندارد، کیفیت و دوام و ماندگاری به بازار عرضه می‌دارد.

مقالات مرتبط...

 پی وی سی چیست؟

درب پی وی سی سرویس بهداشتی 

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی